Als iemand is overleden belt u ons om een overlijden te melden. Wij zijn 7 dagen per week – 24 uur per dag telefonisch bereikbaar om een overlijden te melden. Als wij bezig zijn met een uitvaart kunnen wij niet gestoord worden. Spreekt u dan s.v.p. de voicemail in en wij bellen u zo spoedig als mogelijk terug. Wij zullen u bij het melden van een overlijden telefonisch enkele vragen stellen. Verder bespreken wij alles op de door u aangegeven plaats.
Bij het melden van een overlijden, zullen wij u telefonisch een aantal vragen stellen, zoals:
Als we na het melden van een overlijden bij u langskomen, hebben wij het BSN-nummer van de overledene en de opdrachtgever nodig. Daarnaast is het makkelijk (maar niet noodzakelijk) om een eventueel huwelijksboekje bij de hand te hebben. Omdat alle namen hierin goed genoteerd staan, kunnen wij dit boekje gebruiken bij het melden van overlijden bij de burgerlijke stand in de gemeente van overlijden. Wanneer u een overlijden ziet aankomen, is het bovendien prettig om een actuele adressenlijst samen te stellen voor de rouwbrieven.
Bij een overlijden in een verzorgings- of verpleegtehuis bepaalt ook u de keuze voor de uitvaartonderneming. Het tehuis mag u niets voorschrijven. In veel gevallen echter zal een verzorgende van het tehuis u in contact willen brengen met een uitvaartonderneming. Het tehuis heeft in dat geval waarschijnlijk afspraken met de betreffende uitvaartonderneming gemaakt. Let op: U bepaalt de keuze voor de uitvaartonderneming. Het tehuis kan u niets voorschrijven.
UitvaartHuijs Van Dommelen ondersteunt u vanaf het melden van overlijden tot de nazorg na de uitvaart. Wij zetten alles op alles voor een passend afscheid. Dit doen we op een persoonlijke, warme en huiselijke manier. Meer weten over UitvaartHuijs Van Dommelen? Neem vrijblijvend contact met ons op.