Overlijden melden

Overlijden melden

Als iemand is overleden belt u ons om u te helpen bij het regelen van de uitvaart. Wij zijn 7 dagen per week - 24 uur per dag telefonisch bereikbaar. Als wij bezig zijn met een uitvaart kunnen wij niet gestoord worden. Spreekt u dan s.v.p. de voicemail in en wij bellen u zo spoedig als mogelijk terug. Wij zullen u telefonisch enkele vragen stellen. Verder bespreken wij alles op de door u aangegeven plaats.

Korte checklist voor telefonisch contact
Bel ons 073 511 20 73
Wanneer u na het overlijden contact met ons opneemt, zullen wij u telefonisch een aantal vragen stellen, zoals:
  • Waar is de betrokkene overleden?
  • Heeft een arts het overlijden vastgesteld?
  • Zijn er verzekeringen bij overlijden?
  • Wenst u dat de overledene thuis of elders wordt opgebaard?
  • Onder welk telefoonnummer bent u bereikbaar tot wij komen?
  • Waar wilt u dat wij de uitvaart komen regelen?
Als we na het telefonisch contact bij u langskomen, is het makkelijk (maar niet noodzakelijk) om een eventueel huwelijksboekje bij de hand te hebben. Omdat alle namen hierin goed genoteerd staan, kunnen wij dit boekje gebruiken bij de aangifte van overlijden bij de burgerlijke stand in de gemeente van overlijden. Wanneer u een overlijden ziet aankomen, is het bovendien prettig om een actuele adressenlijst samen te stellen voor de rouwbrieven.
Bel ons 073 511 20 73


U bepaalt zelf de keuze voor de uitvaartonderneming

Bij een overlijden in een verzorgings- of verpleegtehuis bepaalt ook u de keuze voor de uitvaartonderneming. Het tehuis mag u niets voorschrijven. In veel gevallen echter zal een verzorgende van het tehuis u in contact willen brengen met een uitvaartonderneming. Het tehuis heeft in dat geval waarschijnlijk afspraken met de betreffende uitvaartonderneming gemaakt.
Let op: U bepaalt de keuze voor de uitvaartonderneming. Het tehuis kan u niets voorschrijven.

UitvaartHuijs van Dommelen
Peter en Rianne Huijs

Antonie van Leeuwenhoekweg 24
5151 DV Drunen